Odd. V. Štrosové-Eliášové
Výuka je založena na emotivním cítění a vidění světa. Vychází z vnitřních prožitků, hledání identity člověka v různých životních vztazích a objevování sebe sama jako tvůrce. Cílem je hledání výrazu nebo výtvarné formy s větším důrazem na proces tvorby, než na jejím výsledku.
Motivace je postavena více na prožitku a myšlence, než na hodnocení skutečnosti. Žáci se učí kreativnímu myšlení, práci se základními výtvarnými technikami a jejich kombinaci v nových originálních souvislostech. Součástí výuky jsou i metody konceptuální tvorby, které napomáhají k chápaní umění jako celku a propojují výtvarný obor s ostatními uměleckými oblastmi (literární, dramatická, hudební, pohybová).
Odd. Mgr. D. Novákové
Výuka vychází ze zkoumání reality kolem nás. Žáci podle svých schopností získávají hlubší náhled na okolní svět, na sebe sama a snaží se o výtvarné vyjádření. Náměty zpracovávají v technikách kresby, malby, grafiky a keramiky, která je stěžejní náplní výuky. Keramika je základním kamenem, součástí a inspirací výtvarné práce. Jednotlivé techniky jsou kombinovány a prolínány, čímž se výsledným pracím dostává nových rozměrů. Žáci využívají osvojené dovednosti ve výtvarných technikách plošné tvorby a reagují na ně prostorovým ztvárněním daného úkolu. Soubory keramiky i samostatné objekty umožňují žákům rozvíjet plastické a prostorové cítění.
Součástí výtvarné práce je i účast v soutěžích, ve kterých žáci získávají velmi dobrá ocenění.
Psi a kočky
Přípravný ročník: Výtvarný projekt „Kočky na střechách a psi v boudách“ – cena kolektivu v celostátní soutěži „Alšova země 2006“. Od kreseb koček na střechách po keramické pejsky v boudách
Japonská zahrada
4. – 7. ročník I. stupně : Výtvarný projekt „Japonská zahrada“ /grafika, kaligrafie, keramika/. Seznámení s významem a vzhledem japonských zahrad (s tím i spojené návštěvy japonské zahrady v botanické zahradě v Tróji) a následné vytvoření suché japonské zahrady na třídní výstavě
Zoologická zahrada
1.– 3. ročník I. stupně: Výtvarný projekt „Zoologická zahrada“ /keramika,kresba,grafika,/ – výstava v Zoologické zahradě v Praze – Tróji 2. – 9. 12. 2006. Žáci si vybrané zvíře podrobně prostudovali, sepsali si o něm nejdůležitější fakta, odborné latinské názvy a poté jej zhotovovali různými výtvarnými technikami
Opice
Projekt navazující na projekt „zoologická zahrada“ na základě prostudování různých druhů opic, zhotovení kostýmů (masky a oděvu) a celkové zakončení videofilmem „Třída opic“
Odd. MgA. T.Štětinové
Prostřednictvím pozorování a objevování okolního světa se žáci učí poznávat a smysluplně používat výtvarný jazyk a postupně mají možnost se seznámit se všemi hlavními výtvarnými disciplínami. Především je to kresba, malba, grafika, modelování, keramika, architektura.
Část výuky zahrnuje také prvky z oboru scénografie a seznamuje s tvorbou navrhování kostýmů.
Cílem výuky je nenásilným, citlivým, individuálním přístupem rozvíjet přirozené výtvarné nadání jednotlivých žáků podle typu jejich osobnosti, a kultivovat je.
Součástí výuky je také výtvarná kultura.
Fotografie a nová média je nový výtvarný obor zaměřený na digitální fotografii a příbuzné obory jako jsou např. videoart nebo internetové umění. I když je hlavní důraz kladen na tvůrčí a osobitou výtvarnou práci, prostor je věnován i technickému a technologickému zvládnutí jednotlivých médií, především fotografie.
Výuka se skládá ze tří částí, které se vzájemně prolínají. První část je věnována praktickému zvládnutí média, druhá obsahuje teoretickou přípravu včetně úvodu do historie a teorie fotografie a třetí část tvoří práce na studentských projektech. Program je od počátku zaměřen na sledování moderních a progresivních trendů nejen v oblasti fotografie a elektronického umění, ale i současného umění obecně. I když je obor koncipován jako tříletý (pouze 2. stupeň), studenti vytváří každý rok nový projekt, který následně prezentují formou společné výstavy. Jako závěrečnou práci mohou vytvořit soubor fotografií, umělecké video, kreativní webové stránky nebo jiný druh umění logicky zapadající do výše uvedené specifikace oboru.
Profil studenta
- – uchazeč o studium na vysoké umělecké škole (příprava na přijímací zkoušky)
- – student fotografického učiliště či střední fotografické školy (doplňující studium)
- – student střední školy s výtvarným zaměřením (doplňující studium)
- – jiný zájemce ve věku 14-18 let se zájmem o fotografii a současné umění
Vybavení učebny
- – počítače vybavené pro práci v profesionálních grafických programech
- -osvětlovací technika, mobilní fotografické pozadí a fotografický stůl
- – moderní digitální fotoaparáty
- – projekční zařízení